søndag 13. april 2014

En PL-begynnelse

Har sett utallige ProjectLife-sider på det store internett den siste tiden, og MÅTTE jo bare gjøre et forsøk selv. DUÅDU så moro det var. Her vil jeg vise min spede PL-begynnelse, og det blir garantert flere PL-sider av andre mer erfarne PL-scrappere på teamet ;-)

Jeg har tatt utgangspunkt i det jeg har av scrappeting fra førav, + at jeg har leitet frem mange fine freebie journaling cards og effekter på internett. Pinterest er genialt til så mye, også til dette. HER kan du se mine pins på temaet, og denne mappen vil nok komme til å vokse raskt :-) Vi har også linker til  mange fine freebies til PL laget av Team Scrappelyst HER.

Jeg har brukt mønsterark fra 6"6" blokker fra Studiolight. Disse er HELT herlige. Også så praktisk med tosidig, også  når man scrapper PL. Kanskje det kan slumpe til at man får benyttet begge sidene på arket, for jeg vil putte bilder i på baksiden av albumlommene også,  selvfølgelig. Her tenkes det økonomisk ;-)

Jeg har printet ut noen kort jeg har mikset sammen ved hjelp av to ulike freebies:
http://www.kristalundphotography.com/blog/designs/
http://d-lishscraps.openstores.com.au/s/53/Freebies.html

Har også brukt kaffesølstempel som Kristin har designet for Kreativ Hobby, sammen med noen personlige pebbles jeg har laget  selv. Tutorial på dette kan du se i listen over tutorials her på Scrappelyst.

Har stæsjet opp PL-prosjektet med noen chipboards fra Wycinanka. Det gjelder å "scrappe flatt" siden alt skal inn i lommene, så da er chipboardsen helt perfekt pynt. Studiolight og Wycinanka distribueres via Global Hobby og Kunst. 

Str lettersize:




9 kommentarer:

  1. Flott side og mange takk for alle tipsene om freebies etc!

    SvarSlett
  2. Supert! Her ankom 100 mapper og album i går. Bare å sortere bilder, og sette i gang. Kjenner at dette må til når jeg ser bildebunkene bare vokse...

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du deler noen PL-sider med oss etterhvert, Berit. Gleder meg til å se.

      Slett
  3. Herlig PL side. Likte utrolig godt arkene du har brukt, og fargesammensetningen.

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.