torsdag 11. september 2014

Grublis for september - Chalkboard

Det er klart for ny Grublis og denne gangen er oppgaven å lage noe med chalkboard-effekt.
Tutorials på denne teknikken finner dere her og her.

Frist for å delta er 6.oktober kl 20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Med oss på denne Grublisen har vi Kreativ Hobby.


I samarbeid med dem gir vi vinneren et kjempelekkert klippeark og 6 ulike gummistempler.




Katrine:
Chalkboard-teknikken er effektfull og spennende. Jeg har lekt meg litt på bakgrunnen på layouten min og synes resultatet ble kjempekult. Jeg har brukt distress stain, våtserviett og mist for å oppnå effekten. Mønsterarkene jeg har brukt kommer fra UHK Gallery, kolleksjonen heter Holmes In Love. Lekre ark som går i rødt og sort. Jeg har stemplet en tekst fra Papirdesign og embosset i hvitt, nok en detalj som understreker chalkboard-temaet. Dottene er også fra Papirdesign.


Wenche:
Jeg har laget en bursdagstag med chalkboardteknikk. 
Tag stanset ut av svart kartong med dies fra Sizzix Tag Collection.  Stempel fra Flonz embosset med hvitt embossingpulver. Highlights med hvit blyant. Stjerner stanset ut av mønsterark fra UHK Gallery med dies fra Marianne Design CR1126 Stjerne 39991226. Litt metall plukket opp fra veien (faktisk...), en splittbinders fra resteskuffen, en kul plastfigur Mad for Monsters, washitape og stickers bokstaver fra blant andre Papirdesign

#ordene er stemplet med stempelsett fra Staz


Elin:
Mitt første chalkboard prosjekt: et posekort såklart. Mønsterark fra 7 Dots Studio, hvit embossingpulver fra Global Kunst og Hobby, havperlser og splat stempel fra Papirdesign, kaffestemper fra Kreativ Hobby. Ellers har jeg brukt litt poststempler, osteklut, kakeserviett, bakers twine og såklart litt shabby seam binding. Sommerfuglen er fra et Studiolight ark, også ført via Global Kunst og Hobby.



Hege:
Jeg har laget en LO, hvor jeg har brukt Chalkboardteknikk på tagen.  Stempelet jeg har brukt er fra Papirdesign og embosset med hvitt embossingpulver. Jeg har brukt hvit penn og søm rundt kanten på tagen.  "Bobleplast-stempelet" er også fra Papirdesign, og embosset i hvitt.  Papirene jeg har brukt er fra 7dots Studio, Papirdesign og Studio Tekturek. Klistremerker fra 7 dots studio, stempler og dotter fra Papirdesign og chipboard fra Wycinanka.  Jeg liker veldig godt det norske alfabetet deres. Wycinanka forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst.




Til denne chalkboard utfordringen har jeg laget ett bursdagskort til en gutt som fyller 18 år. Teksten er fra norsk stempelblad. Sirkelstempelet er jeg usikker på. Papirene, dottene og stjernene er fra Papirdesign. Blomstene er fra Storyteller. 





1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.