torsdag 27. november 2014

Vi i teller ned til desember: Pakkelapper




Pakke pakke pakke pakke
pakke pakke pakke pakke
pakk - nå må vi pakke!
pakk pakk.

Wenche:
Jeg har laget noen enkle pakkelapper av kaffefargede tags. Først har jeg stemplet motiver og tekster med svart blekk, før jeg har dratt litt snøeffekt på langs kantene med en malekniv

Motivstemplene jeg har brukt er fra LaBlanche. Stemplene derfra er veldig gode å stemple med, de er av sjeldent god kvalitet. Når jeg lager pakkelapper synes jeg det er viktig å tenke på at de skal være behagelige og praktiske å skrive bakpå. Derfor pynter jeg med minst mulig oppbyggende pynt på forsiden, slik at man slipper ta  hensyn til pynten når man skal skrive de viktige beskjedene om til hvem fra hvem ;-) 



Linda:
Jeg har laget noen fargesterke pakketags i sterke julefarger. De er ganske langt i fra de fargene jeg vanligvis pleier bruke på juleprosjekter, men denne gangen ble det sterke farger og store kontraster.

Mønsterarkene, kristtorndies og stempel kommer alle fra Marianne Design, som forhandles gjennom Global Hobby og Kunst. Blomstene kommer fra I am Roses


Elin:
Pakkelapper i fra restekassen er fast sysse her i huset når det nærmer seg jul. Her har jeg brukt mye rester av MajaDesign som føres av bl.a Kreativ Hobby. Som Wenche har nevnt over, er jeg også opptatt av at lappene skal være lette å skrive på. Derfor har jeg begrenset pynten til litt osteklut, hamp og noen får halvperler, alle tre er å finne hos Global Hobby og Kunst. Blonderester har jeg også fått brukt litt av.



Katrine:
Jeg har laget noen veldig enkle pakkelapper i år. Tags i kraft papir, en dekorativ stensil og litt julerød maling er alt som skal til igrunn. En kjempefin aktivitet til juleverksted med barna kanskje?


Stensilen er tilfeldig plassert på tagsene, meningen er jo bare at de skal få litt av julens farge. Tekststempelet er fra Marianne Design, EC0149. Jeg har valgt å ikke tilføre noe mer pynt, bare svertet litt langs kantene med brun stempelpute.


Årets pakkelapper har jentene mine og jeg laget av papirleire. Ett koselig lite juleverksted ble det av dette :)  Vi har kjevlet ut papirleiren, stanset ut med pepperkakeformer og brukt embossingfoldere for å lage mønster i de. Etter de tørket, så pyntet vi de enkelt med strie, røde dotter og god jul dies fra KaBoks. 



Jeg har testet en litt "ny stil" på årets pakkelapper.  Utgangspunktet er en kraftfarget tag, som er grunnet med gesso (ved hjelp av fingrene) og svertet rundt kantene.  Jeg har stemplet med Juletre-stempler fra Marianne Design, klippet dem ut og limt dem på pakkelappen.  Jeg stemplet med distress ink for å få litt røffe streker.  Jeg har brukt modelling paste og stensil fra TH for å lage "strikkemønsteret" og brukt brun stempelpute over for å få mønsteret ekstra godt frem.  God jul er chipboard fra Wycinanka, fargelagt med rød promarker.  Til slutt pyntet jeg med hamp i to forskjellige tykkelser og et par små bjeller. Tags, Marianne Design, Wycinanka og bjeller forhandles av Global Hobby og Kunst 




5 kommentarer:

  1. Åhh...så mange flotte pakkelapper ! Her var det masse ideer og inspirasjon ! Tusen takk ! :D

    SvarSlett
  2. Ett spark bak til meg!!! Takk for inspirasjon! Kanskje jeg i år kan få ut fingeren og lage egne pakkelapper. Det er jo så mye koseligere <3

    SvarSlett
  3. Her var det mange flotte pakkelapper! Tusen takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Så masse lekre pakkelapper!! Trengte virkelig litt inspirasjon til å begynne på de :)

    SvarSlett
  5. Dette hva noen flotte merkelapper

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.