søndag 2. november 2014

Vi teller ned til desember: Adventskalender

Ungene gleder seg stort til 24.desember, og da har jeg laget en kalender som viser hvilken dag i desember det er... frem til julaften. På baksiden av tallene har man også mulighet til å skrive ned en aktivitet man kan gjøre den aktuelle dagen. 

I en tre-eske fra Prima, som inneholdt fjær raisin, kom ideen med å lage denne. I denne hobbyen kan man hente inspirasjon fra det meste :) Jeg har malt treesken med hvit gesso. Det lekre mønsterarket jeg har brukt er fra Papirdesign: "nissegenser". Fuglen,som er kuttet ut med 1" punch og lagt over en epoxy sticker, er også fra ett papirdesign ark. Teksten i sirkelen er fra Norsk Stempelblad. Rammen over julenissen er fra Prima. Det søte, lille juletreet er fra Søstrene Grene. Stjernene er en dies fra Marianne Design "falling stars". #stemplene er fra Staz. Jeg har stanset ut 24 julekuler, fra Sizzix Framelits Ornaments. Diesene og #stemplene forhandles av Global Hobby og Kunst.


Så da er det bare for ungene å fjerne en julekule for hver dag fram mot julaften. 




Katrine:
Jeg vil vise hvordan jeg enkelt, men dekorativt, har pakket inn min datters kalendergaver. Det er stor variasjon i størrelsen på pakkene så det ble mest praktisk å oppbevare dem i en kurv.

Gavepapiret er gråpapir med avis-trykk - kjempelekkert! Passer til både jul og andre anledninger, og er av god kvalitet. Dette og mange andre lekre gavepapir finner du hos Global Hobby og Kunst. Jeg har dekorert pakkene enkelt med rosa og røde kakeservietter fra Papirdesign. Tallene har jeg fått i en kit-klubb, men du finner nærmest identiske fra Wycinanka hos Global Hobby og Kunst.

3 kommentarer:

  1. For noen kreative ideer til kalendere!! Skal si dere er gode :) Tuuusen takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett
  2. Flotte ideer til julekalendere fra dere begge! :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.