torsdag 11. desember 2014

Grublis for desember - Lag julepynt

Grublisen i denne deilige adventstiden kan høres enkel ut, men kanskje en nøtt allikevel når det kommer til stykket?: 

Lag julepynt. 

Altså ønsker vi ikke å se kort eller LOer denne gangen ;-) Ta gjerne med ungene på denne utfordringen. 

Frist for å delta er 6.januar kl 20.00Reglene for deltakelse finner du her.




Med oss på denne grublisen har vi Flonz og i samarbeid med de gir vi vinneren disse herlig vinterlige stemplene: 



TeamScrappelyst har også kastet seg over denne Grublisen og her kan du se vår løsning av oppgaven:


Wenche

Jeg har laget noen søte, små engler av perler og metall til å henge på juletreet. Jeg har kanskje dratt oppgaven litt langt, men det er lov :-) Selve julepynten hører kanskje mest til kategori smykke, men lagt i en papirpyntet boks, så blir det HELT innenfor :-) Julepynt som en koselig gave.

Boksen jeg har lagt de i er opprinnelig en pastilleske. Mønsterarket jeg har brukt er fra Studiolight, og juleteksten er fra Kort og Godt.



Elin:
Å lage julepynt er noe både store og små liker her i huset. I år har vi laget mange julekuler av ulike sirkler og stjerner som vi stanser ut med dies. Her har jeg brukt kraft kartong og pyntet opp med sjablong og paste. Både dies, kartong og ulike typer paste finnes hos Global Hobby og Kunst. De har også hamp og div pynt til oppheng og under "kulene". Disse passer fint både til juletre, eller til å henge i vindu på feks kvist,

 
 


Her har jeg stanset ut med hjertedies. De finnes i mange varianter hos Global Hobby og Kunst. Mønsterarkene er fra Papirdesign.


Jeg har også testet noe nytt i år, en juledekorasjon laget med gamle syltetøyglass! Her har jeg handlet inn div julefigurer jeg synes er fine (engler hovedsakelig), juksesnø og glitter. Jeg fester figuren til lokket og fyller glasset med passende mengde glitter og snø. så er det bare å skru på lokket og snu opp ned ;) Litt hamp og blonder hører med til jul, og vips.. en koselig bordpynt.


Linda:

Hos oss har vi en tradisjon med at hvert barn har sin egen julekurv som henger på treet. På kvelden på lille julaften fyller vi litt godteri i kurvene, slik at når ungene står opp tidlig på julaften, kan de finne sin kurv og kose seg med innholdet. I år har minstemann blitt såpass stor at det var tida for å lage en kurv til han også. Jeg har i tillegg laget en kurv til sønnen av ei venninne. Jeg har brukt papirer fra papirdesign, i tillegg til et papir fra restekassa. Jeg har ellers pyntet helt enkelt med blomster og navnet til barnene.


Hege:
Julepynt kan være så mangt, og trenger ikke å være avansert i det hele tatt.  Her har jeg pyntet et lys, helt enkelt ved hjelp av gnikkiser fra Staz, litt hamp og noen små sølvbjeller.  Lyset har jeg satt på et hjerteformet fat og pyntet rundt med stjerner av bark. 

Selv om dette ikke er direkte "papirhobby", har jeg valgt å vise det her. Dette fordi jeg har brukt produkter som vanligvis brukes innenfor denne hobbyen.  Hamp, sølvbjeller og Staz forhandles av Global Hobby og Kunst.



Katrine:
Til jul i fjor fikk datteren min en liten tromme, og den lå i en fin tre-eske. Klart jeg tok vare på den!
Jeg fant ut at den ville passe perfekt som serviettholder.

Esken var en fin trehvit, så jeg beholdt den slik. I bunnen av esken har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign. Pyntet med en firkantet kakeserviett og en chipboard-tekst fra Wycinanka.


To av sidene har også blitt pyntet med lekre, snirklete chipboards - passet fint til juletemaet synes jeg!

Chipboard fra Wycinanka føres i Norge via Global Hobby og Kunst.



2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.