mandag 5. oktober 2015

Utfordring for oktober - knapper

Vi er i oktober og det er tid for en ny utfordring.

Vi ønsker å se prosjekter hvor knapper er tatt i bruk på en kreativ måte. Det kan være mange eller få, store eller små.

Utfordringen vår har frist 31. oktober kl 20.00, og reglene for deltakelse finner du her.

Med oss på oktober-utfordringen har vi Global Hobby og Kunst.



I samarbeid med de gir vi en heldig vinner en flott knappe-premie: 



Vinneren kåres av TeamScrappelyst og publiseres i bloggen innen 10. november.

Her kommer litt inspirasjon fra Team Scrappelyst, og følg med senere i måneden, det vil komme mer :-)


Wenche:
En skjorteknapp på mitt knappe-prosjekt. Slipset er stanset ut med Marianne Design CR1292 Gentleman's Tie 39991292 i mønsterark fra Studiolight. Skjortelomma er klippet til på frihånd. Limt den på slik at det er plass til en godt sammenbrettet seddel i den. Chipboard med tekst fra Papirdesign.



Katrine:
Jeg har laget en LO til denne utfordringen. Jeg har kuttet til mønsterark fra Studio Tekturek og Papirdesign (og vellum) og limt på hvit kartong. Litt gesso på bakgrunnen før jeg har brukt stensiler sammen med vanlig hvit modeling paste og Marabu Mixed Media Acryl Mousse i fargen lys grå. Sistnevnte distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Bak bildene har jeg bygget opp med litt forskjellige mønsterark, tags og kakeservietter.


Jeg har pyntet i senter av blomstene men en treknapp, og ellers brukt litt mindre rosa plastknapper rundtom på siden.


Til denne utfordringen valgte jeg å dekorere en clipboard som jeg har kjøpt hos Søstrene Grene. Denne skal henge over pulten min, med en oversikt på frister over innleveringer jeg har. Jeg har brukt to stilige A5 mønsterark fra Marianne Design - Vintage journey. Disse passer perfekt til reise/ferie prosjekter, men jeg syns det også var kult å bruke de på dette prosjektet.  Jeg har fargelagt Insta Tilda med distress reinkere. Motivet er stanset ut med sømsirkeldies fra La-la Land. Siden jeg er glad i gamle folkevogner, så passet det perfekt å pynte med VW buss diesen fra Marianne Design. Digger den! Jeg har brukt frantage embossingpulver over den. Den lekre paraplyen er også en dies fra MD(LR 0263). Ellers har jeg brukt doily dies fra cheery lynn, splitters and splat dies fra TH, diverse blomster,sugerør, hjerter fra wycinanka, LOVE binders fra Freckled fawn, Og IKKE minst!Knapper!

Marianne Design produkter og Wycinanka chipboard distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.




Jeg har laget en LO til denne utfordringen. Det er i grunn ikke så ofte jeg bruker knapper på mine prosjekter, siden jeg tenker at pynten bør speile temaet på prosjektet mitt.  På denne LO-en har jeg likevel brukt en knapp, selv om den ikke er brukt så veldig kreativt.  



Jeg har brukt et lekkert mønsterark fra Kort og Godt som bakgrunnsark på LO-en. På bakgrunnen har jeg brukt Marabu Mixed Media Art Spray og Akryl Mousse, begge i fargen Caribeean Blue. Disse forhandles gjennom Global Hobby og Kunst.  Mønsterarket med stjerner, som jeg har brukt bak bildet er fra Papirdesign, mens tagen og pila er fra 7 Dots Studio.  "Smil" er et stempel fra Kort og Godt, mens tittelbokstavene er fra Papirdesign.









5 kommentarer:

  1. Hi, that shirt card is so cool. I have a lot of buttons so looking forward to lots more inspiration to use some up. Hugz

    SvarSlett
  2. Alltid stas med knapper! Kjempe fine inspirasjons bidrag :)

    SvarSlett
  3. Masse flott inspirasjon :-)

    SvarSlett
  4. Masse flott inspirasjon :-)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.