lørdag 11. juni 2016

Grublis juni 2016 - papirsugerør

Bruk papirsugerør enten som en del av prosjektet ditt eller på prosjektet ditt.

Frist for å delta er 6.juli kl 20.00.

Med oss på utfordringen har vi Papirdesign, og sammen med dem gir vi en heldig vinner to stempelsett:


Hege:
Jeg har laget et lollipop-kort til utfordringen "papirsugerør".  Kartong, mønsterark, kakeserviett, dies, chipboardhjerte, halvperler og rosa blonde, er alle produkter fra Papirdesign . Rosetten har jeg laget ved hjelp av kantpunch og scorepal, men det finnes også en egen dies fra sissix som lager slike.  På baksiden av kortet har jeg stemplet en tekst fra Kort og Godt.



Kristine
Jeg har laget et kort hvor jeg har brukt papirsugerør som en del av pynten på kortet. Kartongen som er brukt som base og de lekre mønsterarkene samt motivet er fra Studio Light som Global Hobby og Kunst er forhandler for. Kakeservietten er stanset ut med en nydelig dies fra Sizzix som Global Hobby og Kunst fører ♥

Elin:
Sugerør er gøy, men en liten nøtt å få brukt på annet en bare lolipops. Jeg har prøvd meg på en dempet fremtoning hva kort angår, kanskje i CAS baner? Jeg har brukt restepapirer, som har fått litt juksesøm i kantene. Så har jeg sprayet litt og klippet til sugerørene og dekorert med hamp. Stempeltrykkene er fra Papirdesign og er trykket med Versamark Watermark, før jeg embosset de med hvit finkornet embossingpulver.


Katrine:
En enkel lollipop fra meg til denne utfordringen. Mønsterark fra Papirdesign er brukt sammen med Sizzix TH rosett die. Motivet er fra Studiolight. Blondesirkelen helt bakerst er stanset ut med en die fra Marianne design. Pyntet enkelt med blomster fra bla. I Am Roses og Diamond Gems fra Marianne Design. Blomstene har blitt påført litt Marabu akryl mousse. Teksten på den lille vimpelen er et stempel fra Kort&Godt.


Jeg har laget et kort med 10 lys i form av sugerør. Passer jo ekstra godt til en 10årsdag, men kan brukes til andre bursdager også, synes du ikke? 
Ark og stickers jeg har brukt her er fra 7Dots Studio.
Borden på toppen av posekortet er stanset ut med dies fra Marianne Design, LR0395 Border set wave og LR0202 Anja edge. Doilyen er stanset ut med dies fra Sizzix® Thinlits™ Die – Doily #2 by Tim Holtz®. 
Flammene har jeg laget ved å fikse litt på en clipart jeg fant på nett, og printet ut i passe størrelse. 

Stempelteksten har jeg laget selv med Imagepac stampmaker. 


Linda:
Jeg har laget et dåpskort med papirsugerør. Ettersom jeg ikke hadde sugerør i riktig farge, har jeg kledd det med washitape. Mønsterarkene kommer fra Papirdesign





5 kommentarer:

  1. Super, gleder meg til å ta fatt på denne. Herlig inspirasjon denne gangen også :)

    SvarSlett
  2. Fin inspirasjon! Mange gode ideer, er ikke så flink å bruke sugerør på prosjekter!

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.