onsdag 5. oktober 2016

Utfordring for oktober - skarpe farger

Høsten er her og vi føler vi derfor trenger litt ekstra farger. Oppgaven denne gangen er derfor skarpe farger. Du velger selv hvor mange skarpe farger du vil bruke, men det må være minst 2.


Utfordringen vår har frist 31. oktober kl 20.00, og reglene for deltakelse finner du her.


Med oss på oktober-utfordringen har vi Global Hobby og Kunst.



Sammen med dem gir vi vinneren denne fine premien:



 Reglene for deltakelse finner du her.



Linda:
Jeg har laget et konfirmasjonskort i skarpe farger. Mønsterarkene kommer fra Papirdesign og Studiolight.  Jeg har stanset ut en doilie fra Sizzix doilie die #2, samt en tag fra Marianne Design die LR 0412. Blomstene kommer fra I am Roses. Jeg har stanset ut teksten "gratulerer" fra en av Papirdesign sine nye dies. Teksten er stanset ut i mørk brun mosegummi.

Inni kortet har jeg stanset ut to rundinger, en i mønsterark og en i kartong. Rundingene er stanset ut med Marianne Design Basic shapes CR1360. Dette er et sett med fire forskjellige runde dies, med søm på begge sidene av kuttene, slik at du kan bruke den til både å stanse ut runding, men også stanse ut en ramme. Inni den hvite rundingen, har jeg stemplet med et nydelig konfirmantstempel fra Kort og Godt. Produkter fra Studio Light, Marianne design, og Sizzix, samt mosegummien forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst


Mitt bidrag denne gangen er et ganske enkelt kort. Jeg har laget et kort som egner seg til barnebursdag. På kortet har jeg brukt motiv fra Marianne Design, samt en sirkel-die fra same produsent. Ankeret er en chipboard fra Wycinanka.
 

Jeg stiller med en fargesterk LO til denne oppgaven. Knallfarger i fokus såklart! Jeg har brukt mønsterpapir fra Papirdesign . Deretter har jeg lagt lag på lag med restepapirer, div chipboards fra Wycinanka, en gammel blondestump og litt hamp. Alt har fått en grundig runde med Gesso, før jeg hentet igjen fargene fra bildet og sprayet med Marabu Mixed Media Art Spray i fargene sitrongul og apple. Jeg har også farget paste med "apple" fargen, og fikk dermed knallgrønn til å legge på med stensiler. Blomsten er fra I Am Roses. Chevron pilene er fra Scrapiniec.



Kristine
Jeg har laget et kort til en tøff ungdom. Kortet måler 5 1/2" x 5 1/2" og mønsterarkene jeg har brukt er resteark. Stempeltrykket er fra Papirdesign, og passer helt supert til kule ungdommer.
Jeg har pyntet med tannhjul stanset ut i kork med dies fra Marianne Design.
"Splæsjen" er stanset ut med dies fra Sizzix som Global Hobby og Kunst fører.
Tittelen er stanset ut med dies fra Papirdesign


 

1 kommentar:

  1. Kul utfordring 😊👍 knallfine inspirasjonsbidrag 😊 Gleder meg til å komme hjem fra ferie og scrappe 😊

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.