onsdag 11. januar 2017

Grublis for januar - Monokromatisk

Denne måneden vi vil se monokromatiske prosjekter. Det vil si et prosjekt med kun en farge, men forskjellige fargetoner/nyanser innenfor samme farge.

Det er lov å bruke svart, hvitt eller “craft-farge” i tillegg.

Med oss på denne grublisen har vi Kort og Godt og Marianne Design, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte produktene;


Frist for å delta er 6. februar 20.00Reglene for deltakelse finner du her.




En babytag dekorert med mønsterark og et nydelig motiv fra Studiolight.
Blonden jeg har limt på mønsterarket er fra Marianne Design, mens blonden festet i hullet øverst på tagen er fra Staz.
Blomster fra I am Roses.



Doilyen bak motivet er stanset ut med dies fra Creative Expressions, CED4315 Frames and Tags Collection Maggie. Denne har jeg blitt veldig glad i og bruker diesen mye.
De nydelige blå enamel stjernene med glitter effekt er fra Marianne Design.
Lykkeliten-teksten er stanset ut i hvit mosegummi med dies fra Kort og Godt.
Produkter fra Studiolight,  Creative Expressions, Marianne Design, Staz og mosegummi distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.



Jeg har laget en LO i grønn-toner. På LOen har jeg brukt hvit Papicolor-kartong. Bakgrunnen er laget med hvit og grønn akrylmaling fra Amsterdam. Dottene jeg har pyntet med er fra Papirdesign. Godgutten-teksten er en chipboard fra Wycinanka.

Papicolor og Amsterdam akryl-maling distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Jeg har laget et kort med masse detaljer, og fargeskalen min ligger på det blå-grønne, eller turkis om du vil. Jeg har brukt nydelig Studiolight motiv og mønsterark til denne oppgaven. Dekoren består av mange elementer: Kakeserviett, hamp, blomster fra bl.a I Am Roses, stjernebinders, dots, washitape... tatt skikkelig av med andre ord ;) 


Katrine:

Jeg har laget et kort i rosatoner. Herlige mønsterark fra Studiolight og massevis av lekre blomster fra I Am Roses. Doilyen er stanset ut med en Tim Holtz Sizzix die.

 Tekststripene er skrevet i word og printet ut. Pyntet med perler fra Staz.




Jeg har laget et posekort i gråtoner, med mønsterark fra Papirdesign.  PC-en er stanset ut med en dies fra Marianne Design, og de lysegrå dottene er fra samme produsent.  Stempeltrykkene på "skjermen" og poststempelet jeg har brukt er fra Kort og Godt.  Jeg har pyntet med piler og en norsk chipboardtekst fra Wycinanka. Disse er farget med grå promarker for at de skal matche fargeskalaen min.  Den utstansede stjerna er fra Papirdesign, mens #stemplene er fra Staz. Staz forhandles av Global Hobby og Kunst.


 Det linjerte arket og stempelet jeg har brukt på den tilhørende tagen, er fra Papirdesign. 





Kristine:
Jeg har laget et babykort i nydelige rosatoner og et babykort i herlige blåtoner. Monokromatisk er en stil jeg bruker til spesielt babykort - både til jente og gutt. Syns det er lekkert å bygge opp kortene med toner innenfor samme fargeskala. Syns det gir et fint uttrykk på kortene ♥

Til å lage dette kortet har jeg brukt mønsterark og kartong fra Papirdesign. Dråper fra Staz som Global Kunst og Hobby er forhandler for og chipboard fra Scrapiniec

***
Dette kortet er også laget med papirer fra Papirdesign. Jeg elsker babyserien "Lille Mirakel" ♥ Til å pynte med har jeg brukt en nydelig ramme fra Scrapiniec. Stempel fra Staz, charms fra Din fantasi og Glitter hjerte fra Staz som Global Hobby og Kunst forhandler.

3 kommentarer:

  1. Flott utfordring...og for noen herlig inspirasjonsbidrag :) Utrolig fine :)

    SvarSlett
  2. Great inspitations from the DT. Thanks for the challenge.

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.