onsdag 8. mars 2017

Grønne papirposer, hva gjør vi med dem?

Scrapping er en herlig hobby som byr på mange gleder og lekene stunder. Men som så mange andre ting, synes vi denne hobbyen er ekstra herlig når den deles med flere! Vi i Team Scrappelyst vet å lage mye moro, og ser spennende muligheter i alle elementer. Denne gangen ble inspirasjonen trigget av en pakkelek på teamtreff, hvor alle pakkene var pakket inn i disse lekre, grønne papirposene:


Posen måler ca 16×25 cm, og trigget interessen for å finne ut HVA kan vi lage med denne?!? 
Her får dere noen alternative løsninger;)

Jeg valgte å brette min pose i to, slik at jeg fikk et dobbelt kort. Jeg har brukt mønsterark fra Studiolights 6x6 blokk som heter "nr 37", og motivet kommer fra KristieArt Design. Rammen bak motivet er stanset ut med Creative Expressions dies "Maggie". Jeg har dekorert med blomster, dots, osteklut og mintgrønne "dråper" fra Kort og Godt. Stempeltrykket er fra en Papirdesign plate.

Må vise dere innsiden også, enkelt pyntet med et stempel fra Kort og Godt i chalkboard stil.

Wenche:



Jeg har laget et tradiosjonelt posekort, ved å kutte ned posen i høyden, og putte en tag i.

Mønstearkene jeg har brukt er fra Studiolight og Papirdesign.

Motivet er et digitalt motiv fra KristieArt Design.

Teksten er stemplet og stanset ut med stempel og dies fra Kort og Godt. Elsker disse seriene med dies og stempler som passer sammen som fot i hose. Vil ha de ALLE sammen :-)

Røde selvklebende dots fra Papirdesign, og blomster fra bl a I am Roses. Chipboard fra Scrapiniec.



Hege:

Jeg har laget et posekort av min papirpose.  Jeg kuttet toppen av posen, slik at den ble ca  6 x 6 inch. Mønsterark og motiv er fra Studiolight, rammedies, kakeserviett og blomster fra Papirdesign.  "De beste gratulasjoner" er stanset ut i mosegummi med en dies fra Papirdesign. Jeg har pyntet med litt hamp og Diamond gems fra Marianne Design.


Jeg har laget en tag som passer til kortet i kraftfarget Papicolor kartong. Jeg har stemplet med et tekststempel fra Papirdesign.

Studiolight, Papicolor, Marianne Design og mosegummi forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst.



Jeg har laget en Layout med et gammelt familiebilde fra når min mor var liten.  Jeg har brukt posen som "mønsterark" bak bildene, da jeg syntes den sarte grønnfargen passet perfekt til de gamle svart/hvitt bildene. På bakgrunnsarket har jeg brukt Marabu Acryl mousse og Art spray, og deretter bygd opp med posen, kakeservietter og pynt. Jeg har stanset ut en ramme i bølgepapp med dies fra Papirdesign. Jeg har stanset ut tittel og familienavn med to forskjellige alfabetdies fra Sizzix. (Selve navnet er blurret) Bokstavene er stanset ut i mosegummi. Produkter fra Marabu og Sizzix, samt mosegummien forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst.


Katrine:

Jeg har også laget et posekort av denne posen. Har, som Hege og Wenche, kappet av noe av toppen og laget et skrivefelt av kartong oppi. Mønsterarket jeg har brukt kommer fra Papirdesign sin nye kolleksjon "Din Dag". Stempel, rammedies og figurdies kommer også fra Papirdesign. Selve rammen har jeg stanset ut av en bit av papirposen limt på kartong.

Jeg har laget til et blondeskjørt på jentefiguren. De dråpeformede perlene er fra Kort&Godt. Blomster fra bla. I Am Roses. Jeg har strøket litt akryl mousse fra Marabu langs ytterkantene på kortet, og ellers strøket litt glitterlim på blomster og figurer.


1 kommentar:

  1. Åhh....her var det mye flott altså....sukk.....jeg som ikke får scrappet en tøddel i hele dag.... :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.