lørdag 11. mars 2017

Grublis for mars - Bretteteknikk

 I denne månedens grublis vil vi at dere skal vise frem noe som er brettet - og da mer enn den vanlige bretten på et kort. Det kan f.eks. være et telyskort, en eske, origami brukt som pynt på et prosjekt. 

Her er det bare til å slippe fantasien løs!

Med oss på denne grublisen har vi Kort og Godt og Marianne Design, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte produktene;





Frist for å delta er 6. april 20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Ann Kristin:

Jeg valgte å brette ett napkin card til denne utfordringen! Ikke så ofte jeg gjør det, men de blir jo så flotte! Motivet er fargelagt med distress reinkere. Blomstene er fra I am roses. Mønsterark samt tekst-stempel er fra Papirdesign.




Elin:
Jeg har brettet en serviettboks, med plass til servietter og telys inni. Jeg bruker disse som gaver og sper på med div flate ting som flaxlodd, gavekort, ansiktsmasker, sjokolade osv.

Boksen er brettet i kartong, med topp og bunn + innmat. Pyntet med mønsterark, halvperler og dies fra Papirdesign. Stempeltrykket er fra Kort og Godt, og blomstene fra I Am Roses. Bikubechipboard fra Wycinanka.


Hege:

Jeg har laget et "svingkort" etter en mal jeg fant i Ett Trykk.  Det er veldig sjelden jeg lager brettekort, men dette var morsomt å lage. Jeg har brukt kraftkartong fra Papicolor og mønsterark fra Papirdesign. Tekststempelet jeg har brukt er fra Kort og Godt.  Jeg har pyntet med  halvperler og blomster fra blant annet Papirdesign.  Chipboarden er fra Wycinanka og tittelen er stanset ut med en dies fra Papirdesign i grå mosegummi.  Kortet knyttes sammen med hugsnug-bånd. Papicolor og mosegummi forhandles av Global Hobby og Kunst.



Katrine:
Jeg har en samboer som innimellom har hatt litt dilla på origami, så jeg har blitt inspirert av han til dette prosjektet og brettet origamikjoler som jeg har brukt som pynt på gaveposer. Jeg har brettet kjolene av 6x6" mønsterark fra Studiolight, arkene på posen er fra samme blokk. Posene er enkelt pyntet med kakeserviett, washitape og selvklebende halvperler fra Staz. Teksten er stanset ut i mosegummi med en die fra Papirdesign. Oppe i posenes venstre hjørne har jeg laget to hull som jeg har tredd smale blonder gjennom og knytt på baksiden slik at klaffen skal holde seg lukket.

Kjolen har jeg "hengt opp" med miniklyper fra Din Fantasi på en tykk hampsnor.


Wenche:

En eksplosjonsboks med en grønn sparegris . 

Mønsterark og motiv fra Studiolight.  Doilien er stanset ut med dies fra Marianne Design, LR0141 Dobbel ramme. 

Teksten er stanset ut i hvit mosegummi med dies fra Papirdesign















Produkter fra Studiolight,  Marianne Design og også mosegummi distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.




2 kommentarer:

  1. Flott oppgave og som vanlig utrolig fine inspirasjonsbidrag :)

    SvarSlett
  2. What a great grublis and beautiful price to win I will do my best to make things for this grublis :-)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.