fredag 31. mars 2017

Prosjekter i knalle farger

Hege:

Av og til får man lyst til å lage noe helt annet enn det man pleier å lage, og det var den lysten jeg kjente på da jeg laget dette kortet. Jeg hadde så lyst til å lage noe med sterke farger,  noe "lekent" og tøft på samme tid.  Siden Pokemon er ganske i vinden for tiden, og jeg fant et perfekt motiv på Pinterest, så ble det Pokemon, Picachu og gult er kult på samme tid...  Dette kortet koste jeg meg virkelig med å lage :-)

Jeg har brukt hvit kartong fra Papicolor og tøffe mønsterark i svart, hvitt og gult.  Mønsterarkene har fått litt gul Distress Paint her og der for en enda røffere look.  Kortet er pyntet med masse forskjellig,  blant annet en liten svart kakeserviett og en button med ordet GO (for Pokemon Go). 

Ordet "Hello" er stanset ut med en dies fra Sizzix i svart mosegummi. Tannhjulene er chipboard fra Wycinanka, det samme er ordet "Tøffing". Sistnevnte har jeg malt med svart Distress Paint.  Sugerørene og tråden jeg har knyttet rundt (vokset bomullstråd) er fra Kort og Godt. Tekststripene er stempler fra Papirdesign.  Til slutt har jeg limt på bittesmå diamanter fra Kort og Godt og Diamond Gems fra Marianne Design.


Inni kortet har jeg brukt samme mønsterark som på forsiden og laget et skrivefelt ved hjelp av en dies fra Kort og Godt. Jeg har pyntet med en bit washiteip.


Produkter fra Papicolor, Sizzix, Marianne Design og mosegummi forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst.  Ta gjerne kontakt med dem for nærmeste forhandler.

Håper du lar deg inspirere til å utfordre deg selv litt, lage noe annet enn det du pleier å lage, "leke" deg litt med farger og elementer :-)

Ha en kreativ dag!



Kristin:
Jeg hadde lyst til å utfordre meg selv litt og ville teste ut litt knalle farger, noe jeg sjelden bruker på det jeg lager. Jeg valgte en kombinasjon av hvitt, svart og knall gult.

Av pynt har jeg brukt ulike stjerne-dies som jeg har stanset ut i sort og gul mosegummi. Teksten "Kuleste gutten" er en chipboard fra Scrapiniec. Den er farget med en knall gul Marabu-spray.

På bakgrunnen har jeg splættet med hvit maling.





Produkter fra mosegummi og Marabu distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

3 kommentarer:

  1. Åhh....herlige! Disse var lekne, tøffe og superkule. Jeg digger gult og synes det blir knallfint til sort :)

    SvarSlett
  2. Stilig pokemonkort og tøff lo. Likte godt de knalle fargene.

    SvarSlett
  3. Digger gutl på prosjekter! 😍

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.