tirsdag 11. april 2017

Grublis for april - vår

Det er vår, og det må vi selvfølgelig feire. 

Vi ønsker å se prosjekter med vårsus i form av vårfarger, blomster, fugler, tema, konfirmasjon,  ja det som hører våren til. Litt hjelp på veien, til inspirasjon: Hestehov, fuglekvitter, grønne skudd på buskene, gåsunger, skogstjerner, sildrende bekker. 

Hva er vår for deg?


Med oss på denne grublisen har vi Kulricke, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte diesene og stemplene;




Frist for å delta er 6. mai 20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Ann Kristin:
Våren er min favoritt-årstid! Da våkner naturen til live igjen, og grønnfargen kommer frem! Derfor har jeg laget ett bursdagskort i flotte vårfarger! Mønsterark jeg har brukt her er fra Kort og Godt. Det samme er teksten, klem, som er stanset ut i mosegummi.  Mange flotte blomster fra I am roses har jeg også brukt.
Mosegummi i mange herlige farger, forhandles av Global Hobby og Kunst.


Rundt blomstene har jeg brukt blomsterfrø fra  Kort og Godt


Hege:
Jeg har laget en LO med en av guttene som undersøker vanndammene i marka for froskeegg og rumpetroll.  Et sikkert vårtegn!  Jeg har brukt kartong fra Papicolor i fargen "kraft natur" og tøffe mønsterark fra Papirdesign sin nye serie "Dagen er din".  Mønsterarkene har fått rivekanter og blitt svertet med brun stempelpute.  Chipboardtekstene er fra Scrapiniec og har fått et strøk svart akrylmaling. #Stemplene er fra Kort og Godt og klistremerket jeg har brukt er fra Papirdesign. Den lille froskecharmen er fra Global Hobby og Kunst (tusen takk Wenche :-)).  De forhandler også kartongen fra Papicolor.







Elin:
Vårsus for meg, er når blomstene titter frem igjen. Bekkene sildrer og fuglene kvitrer livlig på jakt etter ny make, bygger reder og legger egg. Inspirert av dette har jeg et påskeegg å vise dere. Passende med påsken på gang: Jeg har dekorert egget med silkepapi, malt det hvitt med gesso og pyntet med blomster fra I Am Roses, chipboards fra Wycinanka, osteklut og hamp. Jeg har lurt med litt bling i form av glitterdots og et fuglerede i form av en charm.



Jeg har laget et konfirmasjonskort. 


Mønsterark og tekst-dies fra Papirdesign. Bladrankedies fra Marianne Design. Chipboard ramme og kjole fra Scrapiniec. Har lagt to kjoler oppå hverandre, den underste har jeg dabbet med lilla Marabu akrylmousse, for litt farget effekt på kjolen. 

Blomster fra bl a I am Roses. Blonde fra Din Fantasi. 


Linda:

Jeg har laget et kort i vårlige farger, med lekkert motiv og mønsterark fra Studiolight, og blomster fra I am Roses og chipboard fra Wycinanka. Jeg har brukt hvit craftkartong fra Papicolor som base. Jeg har brukt Scrapbook Adhesive dots og mystick tape roller for å lime blomster og papir. Chipboarden kommer fra Wycinanka, og hjertet er et Glanz-hjerte fra Staz. Blomstene kommer fra I am Roses. Studiolight, Papicolor, Staz og Scrapbook Adhesive forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst

Katrine:
For meg starter våren på ordentlig med påsken. Det er familietid og innebærer som regel en tur på hytten hvor vi koser oss mye utendørs. Jeg har derfor laget en LO med bilder fra påsken for to år siden, med eldste som har funnet påskeegg fra påskeharen i skogen.

Jeg har brukt mønsterarkene "Anemoner" og "Blomsterbukett" fra Papirdesign sin kolleksjon "Dagen er din". Jeg har manipulert/foldet/brettet arket ved hjelp av vann og en liten dose tålmodighet. På bakgrunnarket har jeg brukt hvit Marabu akryl mousse sammen men en stensil. Produkter fra Marabu distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Jeg har pyntet med lekre chipboards fra Scrapiniec, teksten er også derfra. Alle blomster og dotter er fra Papirdesign. Under blomsterklyngene har jeg festet sløyfer knytt av vokset bomullstråd fra Kort&Godt.






2 kommentarer:

  1. Flott oppgave. Nydelige inspirasjons-bidrag 😊

    SvarSlett
  2. Kjempefin utfordring! ♥
    (Men mars er den første vårmåneden... ;) )

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.