onsdag 5. april 2017

Utfordring for april - gutt/mann

Denne måneden dedikerer vi til gutta! Vi vil se papirprosjekter til det mannlige kjønn, i alle aldre, fra de minste til de største. Gutt - Mann - Herre? Du bestemmer, så lenge det er laget til/for/om en “kar”.


Utfordringen vår har frist 30. april kl 20.00, og reglene for deltakelse finner du her.


Med oss på utfordringen har vi Global Hobby og Kunst.



Sammen med dem gir vi vinneren denne tøffe premien som består av clearstamps fra Staz og Paperpad fra Studiolight.




Ann Kristin:

Her har jeg dekorert en stoor tag #10 fra Ranger craft tag. Til en herremann som fyller 40 år! Herre silhouetten er stanset ut med dies fra Papirdesign.  Jeg har også brukt mønsterark fra Papirdesign. Ellers har jeg brukt bølgepapp, chipboard fra wycinanka(tekst og netting) Hvor jeg har stanset ut en stjerne i netting chipboarden. De gule dottene er fra Staz, som forhandles av Global Hobby og Kunst.


Baksiden av tag'en er gjort enkel, med pynt av en folkevogn. En dies fra Sizzix: VW camper van. Lyktene er dotter fra Staz. Sizzix forhandles av Global Hobby og Kunst.







Wenche:
Når du ønsker å gi pengegaver i dåpsgave så tenker jeg at eksplosjonsbokser med sparebøsse i kan passe utmerket.

Det er til tvillinggutter denne gangen, og eskene er så og si identiske, men gjort personlige med navn på.


Boksene er brettet av hvit Papicolor kartong. Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studiolight.

På lokket har jeg stanset ut en dåpstekst fra Lindas Design i hvit mosegummi.

Bannere er stanset ut i hvit kartong og mønsterark med dies fra Marianne Design, 
LR0329 FLAGS.

To charms fikk også plass på lokkene, en bukse og en bil fra Din Fantasi. 


Samme banner har jeg brukt inni boksene også, sammen med firkanter stanset ut med dies fra Marianne Design,  CR1359 Stitched Passepartouts squares.



Litt ekstra pynt inni boksene i form av enamel hjerter og stjerner fra Marianne Design. 


Produkter fra Studiolight,  Papicolor, Din Fantsi, Marianne Design og mosegummi distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.



Hege:

Jeg har laget et tøft guttekort med de nye fotballarkene til Papirdesign. Motivet er lånt fra Pinterest og stanset ut med en dies fra Marianne Design.  Rammen rundt er en dies fra Papirdesign, stanset ut i mosegummi. Jeg har også brukt en dies fra Kort og Godt på bakgrunnen. Selve kortbasen er hvit kartong fra Papicolor. "Gratulerer" er et utstanset ord fra Papirdesign og dottene er også fra Papirdesign.


Inni kortet har jeg laget en gavekortlomme ved hjelp av en dies fra Kort og Godt. Det er ikke helt slik diesen er tenkt brukt, men jeg valgte å gjøre det slik siden den da også kan brukes som pengelomme.  Klistremerket er fra Papirdesign.


På andre siden har jeg brukt et PL-ark fra Papirdesign:



Katrine: 
Jeg har laget en layout med bilder av den lille snekkeren min til denne utfordringen. Bakgrunnsarket er fra Amarican Crafts, alle øvrige ark er fra Papirdesign. På bakgrunnen har jeg brukt en stensil sammen med Marabu akryl mousse. Jeg har også brukt Marabu art spray i fargen Reseda og Grey, samt diverse washitape og bakgrunnstempler.

Herlige verktøychipboards fra Wycinanka passet perfekt til disse bildene. Tekststripene er stickers fra Papirdesign.







6 kommentarer:

  1. Beautiful utfordring.

    @Ann, can you please tell me from what company the VW busses image is on the first photo? The photo where Gratulerer is also on the tag. I'am a huge VW camperfan and whould like to buy somewhere that image. Thank you.

    Hugs, Petra

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi! I found it on pinterest! My username there is matisusa. And you can find the picture on my board "Motiv til kort"

      Slett
  2. Great theme. We all need a bit of a push to make the man cards LOL. The knspiration from the dt is fabulous. Thanks ladies. Lots of little tips here to use to make things a little bit more special. Hugz

    SvarSlett
  3. Tøffe og stilige prosjekter til inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Flott oppgave! Noe til mannen er alltid moro å lage :)
    Og som alltid...flott inspirasjon :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.