torsdag 11. mai 2017

Grublis for mai - Chipboard

Det finnes utallig med nydelige, kule, stilige, morsomme, flotte og fine chipboards som passer til alt fra kort til layouts. 

Det er mange måter å bruke chipboards på, og vi ønsker at dere skal slå dere løs i chipboard verden. Lag et papirprosjekt med chipboard på. Mange eller få, store eller små, det er helt opp til deg :)


Med oss på denne grublisen har vi Marianne Design, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte produktene;




Frist for å delta er 6. juni kl 20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Ann Kristin:
Hei! Her har jeg mimret litt bakover i tid og scrappet ett koselig bilde av jentene mine. Jeg har brukt ett nydelig ark fra StudioLight som base, deretter brukte jeg en del resteark lag på lag. Siden det var mange forskjellige farger på restearkene, så duset jeg ned det hele med litt gesso. Rutenett chipboarden er fra Wycinanka, mens de nydelige tekstene er fra Scrapiniec. Jeg har pyntet med dus rosa glanzmerker(dotter) fra Staz. StudioLight og Staz forhandles av Global Hobby og Kunst.




Elin: 
Jeg har en liten vegg hengt kalender å vise frem i dag, med ark som rives av måned for måned gjennom 2017. Basen er baksiden til en tegneblokk, som er klippet i 6 x 6" format.

Katrine:
Jeg har laget en mixed media layout i shabby chic stil. Mønsterarket er fra en eldre Papirdesign kolleksjon. Jeg har klippet hver stråle inn mot midten, rufset og svertet kantene. De hvite strålene har jeg sydd med maskinsøm, de blå strålene har jeg brukt stensil sammen med Marabu akryl mousse. Det hele montert på enda en ark fra Papirdesign, som man kan skimte litt mellom glipene her og der.

Bak bildet har jeg limt en litt stor kakeserviett og noen opprevne biter av en gammel bokside som jeg har malt gesso over. Bilderammen og teksten er begge chipboards fra Scrapiniec. Jeg har malt dem begge med en mix av fire farger Marabu art spray (mint, sky blue, petrol, reseda) blandet med litt Marabu gesso, og deretter embosset dem med frantage shabby white embossing enamel. Marabu produkter distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Øvrig pynt er blomster fra Papirdesign, blomster fra I Am Roses, en liten fugl, sytråd, blonder og glass beads.


Wenche:

En eksplosjonsboks brettet av glitrende grå Papicolor kartong. Nydelig kartong som ikke kommer til sin rett på fotografiene. Herlig å brette.




Eksplosjonsboksen er til ei jente som fyller 16, og fargene er valgt ut fra hennes favoritter.

Mønsterark fra Studioliht. Firkanter med sømpreging er stanset ut med en meget anvendelig dies fra Marianne Design, CR1359 Stitched Passepartouts squares.

Bladene jeg har lagt under blomstene er også stanset ut med dies fra Marianne Design, CR1371 Laurel with heart.

Chipboardtekstene er fra Wyzinanka.



Inni boksen er en kake av chipboard fra Wyzinanka. Jeg har tredd en bit av et papirsugerør utenpå lyset, for å få litt farge på det og for å få det rundt istedet for flatt.



Ellers har kaka kun fått litt perlebånd og blomster til pynt.



Produkter fra Studiolight og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Linda:

Jeg har laget en layout med jentungen, der hun lengter tilbake til Bergen og kameraten hun har der. På denne layouten har jeg gått litt tilbake til "basic", ved å bruke bl.a ting som ellers ville blitt kastet. Det grønne med hvite prikker er avkapp av en papirpose, og bak har jeg brukt emballasje som fulgte med noen blomster. Ellers har jeg brukt litt mønsterark fra Studiolight, samt bakgrunnsark fra gammelt lager. Jeg har brukt Marabu akrylmousse på bakgrunnen, før jeg har laget clusteren. Jeg har brukt både chipboard og Wood veneer fra Wycinanka, og dotter fra Marianne design. "#denfølelsen" er stempel fra Staz. Tittelen er stanset ut med Sizzix-dies i svart mosegummi. Helt til sist dekket jeg til bildene med arkbiter, før jeg sprutet med hvit maling på hele Layouten. 

Mosegummi og produkter fra Marabu, Staz, Marianne Design og Studiolight forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst

Hege:

Jeg har laget en CAS-layout til grublisen denne gang.  Jeg har brukt hvit kartong fra Papicolor som bakgrunn og "frisket den opp" ved hjelp av gul stempelpute og stensil.  Chipboardelementene jeg har brukt er 3 kryss fra Wycinanka, som jeg har malt svarte med Distress Paint.  "GO" i tittelen er også chipboard.  Resten av tittelen er klistremerkebokstaver fra Papirdesign. Jeg har pyntet med diverse binders og en geotag fra Marianne Design.  Papicolor og
Marianne Design forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst.




Kristin:
Jeg har laget en LO med bilder tatt på min sønns 2årsdags-feiring. Jeg har brukt tekst-chipboard fra Scrapiniec. De er farget blå med Marabu spray i fargen Gentian. Bak bildene har jeg brukt Marabu hvit Mousse og Amsterdam hvit akrylmaling.


Chipboarden har fått noen "derter" med hvit Mousse etter at den er farget blå.

Inspirert av både utfordringen og grublis for mai har jeg laget et bryllupskort med masse lekker chipboard ♥ Mønsterarket er fra Studio Light, og kortet måler 5 1/2"x 5 1/2".
Som motiv har jeg klippet ut et hjerte i glitter mosgummi fra Global Hobby og Kunst, og chipboard fra Wycinanka. Som pynt har jeg brukt kakeserviett fra Papirdesign, nydelige blomster fra I am roses og mer chipboard fra Wycinanka.





2 kommentarer:

  1. Flott oppgave og herlige inspirasjonsbidrag :)

    SvarSlett
  2. Fantastic theme. I have so many chipboard bits. Hope to get a few used with this challenge. Gorgeous inspiration from the DT. Hugz

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.