onsdag 3. mai 2017

Konfirmasjonskort

God morgen!

I dag har vi lyst til å vise dere noen av årets konfirmasjonskort. 

 Hege

Kortene jeg har laget er
5,5 tommer, en størrelse jeg liker veldig godt og bruker mye når jeg lager kort. Alle kortene er laget med kraftfargen kartong fra Papicolor som base.

På det første kortet har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign sin serie "Muligheter". Motivet er lånt fra Pinterest og stanset ut med en dies fra Marianne Design.  Som "ramme" bak motivet har jeg stanset ut en doily med en dies fra Sizzix.  Tittelen er stanset ut i glitterkartong fra Best Creation, med en dies fra Papirdesign. Jeg har pyntet med ulike blomster og en sommerfugl fra Wycinanka.


På innsiden av kortet har jeg brukt de samme mønsterarkene som på forsiden. Jeg har stemplet en tekst fra Papirdesign og pyntet med et par glitterdotter.


På høyre innside har jeg laget et skrivefelt hvor man kan skrive en personlig hilsen til konfirmanten. Jeg har også stemplet en liten tekst fra Papirdesign og pyntet med glitterdotter likt som på motsatt side.


Kort nr 2 er laget til ei jente som liker håndball.  Mønsterarkene på dette kortet er også fra Papirdesign og motivet er lånt fra Pinterest.  Jeg har stanset ut en ramme i hvit mosegummi, ved hjelp av en dies fra Papirdesign. Denne har jeg limt litt over- og under selve motivet. Jeg har også brukt en del av en annen Papirdesign-ramme bak motivet. Tittel, blomster og utstansede stjerner er også fra Papirdesign.


Jeg har brukt samme mønsterark inni kortet, som på forsiden. På venstre siden har jeg pyntet helt enkelt med et glansehjerte fra Staz og en ball i chipboard.


På høyresiden har jeg stemplet en tekst fra Papirdesign og brukt resten av rammen jeg brukte på forsiden som dekor. 



Et posekort til konfirmant i romantisk stil. 


Mønsterark fra Studiolight og motiv lånt via Pinterest. 

Kjære konfirmant er stanset ut med dies fra Papirdesign. Stempelteksten er stempel fra Kort og Godt, stanset ut med rammedies også fra Kort og Godt. Bladranke er stanset ut med dies fra Marianne Design, CR1396 Vines og sommerfuglen er stanset ut med LR0456 Butterfly Border fra Marianne Design. Blomstene er fra Prima.

Chipboardrammen bak motivet er fra Scrapiniec


Produkter fra Studiolight og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.