mandag 11. september 2017

Grublis for september - liten og stor

Hurra, det er på tide med en ny grublis. Oppgaven denne gangen er "en liten og en stor". Vi vil altså se prosjekter med en liten og en stor på. Du velger selv hvordan du løser oppgaven, men det kan f.eks være en liten og en stor tekst, et lite og et stort bilde/pynt/blomst osv.

Utfordringen vår har frist 6. oktober kl 20.00, og reglene for deltakelse finner du her.


Med oss på utfordringen har vi Marianne Design. Sammen med dem gir vi vinneren flotte diesene:


Reglene for deltakelse finner du her.


Katrine:
Jeg har laget et dobbelt PL-oppslag til denne utfordringen, men en liten og en stor lomme ;-)
Jeg har brukt lommer i design A (til venstre) og H.


Jeg har stort sett brukt PL-kort fra High Five core kit, men har også brukt noen egenlagde kort av akvarellark med vannfarge. For å holde en rød tråd gjennom det hele plukker jeg meg alltid ut en 2-3 ruller med washitape og noen andre pyntelementer som går igjen. En av tapene er en glittertape fra Best Creations, denne har jeg også brukt til å stanse ut noen små hjerter som jeg har pyntet med. Glittertape og andre produkter fra Best Creations distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst. Pynten ellers er stort sett fra Freckled Fawn.


Det øverste kortet her er hjemmelaget ved hjelp av vannfarge-teknikk. Deler av teksten er stanset ut med en die fra Kulricke, resten er stemplet. Mer om fremgangsmåte og flere eksempler på slike hjemmelagde kort kan du finne HER.


Hege:

Jeg har laget et konfirmasjonskort til utfordringen "En stor og en liten", hvor jeg har pyntet med en stor og en liten blomst fra henholdsvis I am Roses og Papirdesign.  Kortet er laget med kartong fra Papicolor og mønsterark fra Papirdesign sin serie Dagen er din. Teksten er fra Papirdesign, stemplet med versamark vannmerkepute og embosset.  Bak chalkboard-etiketten har jeg stanset ut to rammer fra Papirdesign og montert de delvis over hverandre. Den lilla kartongen er også fra Papirdesign. Jeg har ellers pyntet med chipboard fra Scrapiniec og halvperler fra Papirdesign.


På innsiden av kortet har jeg stanset ut en konvolutt til pengegave. Konvolutten lukkes ved hjelp av grå vokset bomullstråd fra Kort og Godt.

Papicolor og Versamark forhandles via Global Hobby og Kunst.


Elin:
Jeg har laget et venninnekort som kan brukes til både bursdag og andre anledninger. Jeg har brukt "en liten og en stor" vimpel i dekoren min, samt små og store blomster. Motiv og mønsterark er fra Studiolights serie "Home and Happiness 544". Jeg har brukt chipboard tekst og ramme med swirl fra Scrappiniec, som begge er embosset med frantage. Blomstene er fra I Am Roses. De lilla perlestrimlene er fra Kort og Godt.


Ann Kristin:
Jeg har laget ett klassisk clean & simple bryllupskort i gull og hvitt. Basen er kartong fra Papicolor. Jeg har brukt vellum istedet for mønsterark på dette.  Hjertene er stanset ut med dies fra Papirdesign og tørrembosset med candy hearts folder fra Sizzix. Teksten er også fra Papirdesign. Bladranken er cheery lynn.


Fotball fenger, mange har fotballfeber og lever og ånder for denne sporten. 
Her er et kort til en slik gutt. En stor Messi-fan: 

 

Mønsterark fra Papirdesign, motiv lånt via Pinterest. Bannere stanset ut med dies kjøpt via Ebay. Kjære konfirmant er stanset ut i svart mosegummi med dies fra Papirdesign. Kortet er brettet i hvit kraft Papicolor kartong. Liten og Stor-temaet har jeg puslet frem med små og store gule enamel dotter fra Marianne Design.



Produkter fra Papicolor, Marianne Design og også mosegummi distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.


Jeg har valgt å scrappe noen tulle-bilder av meg og min sønn, altså en liten og en stor. På LOen har jeg laget bakgrunnen selv, med ulikt blekk fra Marabu og Tim Holtz-stempelputer. Stjernene er malt med akvarellmaling. Teksten er chipboards fra Scrapiniec.

Kristine
Jeg har laget et kort med små og store stjerner på. Mønsterark, chipboard stjerner, blomster, kakeserviett, halvperler og klistremerke er alt fra Papirdesign. Knappen er chipboard fra Wycinanka og båndet er Hugsnug.



1 kommentar:

  1. Artig oppgave! :) Må gruble litt her :D
    Virkelig flotte inspirasjonsbidrag :D

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.