onsdag 13. desember 2017

Tagkort til jul

Det er ikke så mye som skal til for å gi en gave det lille ekstra. En hjemmelaget pappelapp, eller en søt tag til å henge rundt flaskegaven, er kanskje det som skal til.

Hege:

Jeg har laget to tagkort/pakkelapper i størrelse 15 x 8 cm. Disse er mye større enn de pakkelappene jeg vanligvis lager, og passer fint til gaver hvor man ønsker å skrive litt mer enn bare til-/og fra. De fungerer som en mellomting mellom pakkelapp og julekort.

Den første tagen har jeg dekket med et nydelig mønsterark fra Alexandra Renke. Jeg har klippet til et lag til fra samme mønsterark som jeg har montert med 3d puter for å skape dybde til tagen.  Reinsdyret er en av mine favorittdies til juleprosjekt denne julen. Det er også fra Alexandra Renke. Jeg har stanset ut i kraftfarget bølgepapp fra Folia.

Klistremerker fra Papirdesign og koselig julebutton fra Magic Monday.


På neste tag har jeg brukt embossing paste og stensil på bakgrunnen. Jeg har laget rød paste ved hjelp av noen dråper distress ink.  Mønsterarkene er fra Papirdesign og Studiolight, motivet en digital fil fra Kristie Art Design

Juleklem og tre er stanset ut med dies fra Papirdesign. Stempel og button er fra samme produsent.  Jeg har pyntet med dotter fra Staz og washitape.


Dotter fra Staz, washitape og bølgepapp fra Folia forhandles via Global Hobby og Kunst.

Julehilsen fra Hege.




Wenche:

En vinflaske til ungkaren i slekta?

Med denne søte, tagen rundt flaskehalsen blir gaven komplett.



Stemplet med stempler fra Magic Monday. "Frimerket" er stanset ut med die fra Marianne Design, det samme med ski og staver.

Motivet har ejg fargelagt ved å ta opp farge med Sakura vannpensel fra Marabu Art Crayons. Veldig enkel måte å lage en rask fargelegging uten så mye utstyr fremme.



Trærne er stanset ut i hvit bølgepapp fra Folia med dies fra Papirdesign.

Button og rød lenke er fra Magic Monday. Mønsterark fra Studiolight.

Produkter fra Folia, Studiolight, Sakura, Marabu og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.




Kristine
Det er ikke ofte jeg lager tags, men det er jo litt koselig med en hilsen til julegaven ♥
Mønsterarkene jeg har brukt er fra Papirdesign sin nye julekolleksjon ♥
Motivet mitt er stanset ut med dies fra Marianne Design, i bølgepapp.
Blomster, klistremerker og sølv-snøkrystall er fra Papirdesign.
Blomstene har fått et lag med glitter paste fra Comic Shimmer


1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.